دوره جامع نگهداری و تعمیرات تاسیسات مکانیکی ساختمان

اطلاعات بیشتر​

با گسترش شهرنشینی و ایجاد روزافزون مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های مرتفع مسئله تأمین اقتصادی آب و هوای مطبوع و مناسب با توجه به نیاز ساکنین و اقتضای نوع ساختمان موجب پیشرفت سریع تکنیک‌ها و تجهیزات سرمایش و گرمایش در نیم قرن اخیر شده است. این پیشرفت همچنان ادامه دارد، تجهیزات و تکنیک‌ها به صورت مداوم در حال بهبود و تغییر هستند. اما طرح کلیه سیستم‌های حرارت مرکزی و تهویه مطبوع، بر پایه اصول مشترکی صورت می‌گیرد که شناخت و رعایت این اصول در دست‌یابی به یک سیستم گرمایش و سرمایش مطلوب نقشی تعیین کننده خواهد داشت.

تاسیسات به عنوان قلب تپنده ساختمان از اهمیت و اعتبار خاصی برخوردار است به طوری که کم توجهی به این بخش منجر به عدم آسایش ساکنین و در نتیجه باعث غیر قابل استفاده شدن فضاهای مفید ساختمان می‌شود.

البته با اقدامات پیشگیرانه و مجموعه فعالیت‌هایی که به صورت مشخص و برنامه‌ریزی شده با هدف جلوگیری از خرابی ناگهانی ماشین آلات و تجهیزات انجام می‌شود می‌توانیم تا حد زیادی خرابی‌های سیستم را پیش‌بینی و پیش‌گیری کنیم و قابلیت اطمینان و در دسترس بودن آن‌ها را افزایش دهیم. همچنین اگر سیستم یا وسیله‌ای دچار خرابی  یا از کارافتادگی شد به سرعت آن را به حالت آماده و قابل بهره برداری بازگردانیم. به تمامی این اقدامات نگهداری و تعمیرات تاسیسات مکانیکی ساختمان گفته می‌شود.

در آموزش تعمیرات و نگهداری سیستم‌های سرمایش و گرمایش، ابزارهای تخصصی نگهداری و تعمیرات، پایش وضعیت تجهیزات، تعمیر و نگهداری آسانسور، تاسیسات الکتریکی و اصول بازرسی و تست تجهیزات مورد تشریح قرار می‌گیرد. دانش‌پذیران پس از گذراندن این دوره می‌توانند وارد صنعت تاسیسات ساختمان شوند و در جهت برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات تاسیسات مکانیکی ساختمان فعالیت کنند.

دوره آموزش تعمیرات و نگهداری سیستم‌های سرمایش و گرمایش مناسب چه کسانی است؟ 

دوره آموزش نگهداری و تعمیرات تاسیسات مکانیکی برای تمامی افرادی که شاغل و یا مایل به کار در زمینه نظارت، محاسبات و اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان هستند و همچنین تمامی افرادی که در تمامی مقاطع تحصیلی تحصیلات مرتبط با سه حوزه مکانیک، عمران، تاسیسات دارند توصیه می‌شود.

همچنین دوره تاسیسات مکانیکی ساختمان نیز در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار می‌شود که دانش‌پذیران می‌توانند با توجه به علاقه و افزایش مهارت‌های خود در این دوره نیز شرکت کنند.

سرفصل‌های آموزشی​

پخش ویدیو

سوالات متداول​

این دوره بصورت حضوری در محل جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار میگردد. 

پس از گذراندن دوره و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون‌ها و پروژه‌ها به فراگیران گواهینامه ارائه می‌شود.

دوره هایی که هزینه آن ها بالای 3 میلیون تومان است شرایط پرداخت اقساط دارند، برای اطلاع از نحوه پرداخت اقساط با کارشناس دپارتمان هماهنگی های لازم را انجام دهید.

برای شرکت در این دوره باید با مکانیک ساختمان آشنایی داشت.

جهت آشنایی با نحوه ترجمه مدارک جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به این لینک مراجعه کنید.

نظرسنجی​

دیدگاه فراگیران

8 دیدگاه

  • سلام آیاثبت نام برای عموم آزاد هست یا نیاز به مدرک خاصی دارد؟

  • درود، آیا این دوره برای مهندسان آب و سازه های هیدرولیکی ( عمران آب) هم کاربرد دارد؟

    • سلام. لطفا با کارشناس دوره ۰۲۱۶۷۶۴۱۹۹۹ و یا از طریق واتساپ 09377533910 تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

  • سلام
    وقت بخیر
    این دوره برای کار آموزان تعمیر ونگهداری موتورخانه کاربرد دارد
    با تشکر [spoiler title=”مخاطبین دوره”]

    • سلام. برای راهنمایی بیشتر با کارشناس دوره با شماره ۰۲۱۶۷۶۴۱۹۹۹ تماس بگیرید.

  • سلام. ایا برای این دوره فیلم کلاس ها و جزوه هم ارائه میشه؟

    • سلام. کلاس نگهداری و تعمیرات تاسیسات مکانیکی بعضی از ترم ها بصورت حضوری و بعضی دیگر بصورت آنلاین برگزار میشود و فیلم دوره حضوری ضبط نمیشود.

مشاوره و ثبت‌نام: