مدیریت و کنترل پروژه کاربردی بر اساس استاندارد PMBOK 7th

اطلاعات بیشتر​

مدیریت پروژه (Project Management)، فرآیندی است که به منظور هدایت یک تیم در جهت دستیابی به اهداف پروژه اجرا می‌شود. مدیریت موثر پروژه، نیازمند استفاده از  دانش، مهارت، ابزار و مهارت‌های تخصصی است. مدیریت پروژه برای سازمان‌ها در هر نوع و اندازه‌ای ضروری است. اما برای سازمان‌های پیچیده، اعمال استانداردی برای مدیریت پروژه و حرفه‌ای ‌کردن نقش مدیر پروژه به بهبود نتایج کمک می‌کند. راهنمای مجموعه دانش مدیریت پروژه PMBOK، توسط موسسه PMI منتشر شده است. این راهنما شیوه‌های کاملاً اثبات‌ شده و مبتنی بر اجماع را که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، ارائه می‌کند.

PMBOK مخفف «Project Management Body of Knowledge» به معنای پیکره دانش مدیریت پروژه است. PMBOK معروف‌ترین استاندارد جهانی در مدیریت پروژه است و رایج‌ترین معیار برای ارزیابی سیستم‌های مدیریت پروژه می‌باشد. به عبارت دیگر زبان مشترکی در مدیریت پروژه است.

یادگیری استانداردهای این دانش به دلایل زیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است:

    • مدیریت الزامات پروژه
    • کاهش شکست در پروژه
    • ایجاد رویکرد واحد در پروژه
    • راهنمای آسان مراحل مدیریت پروژه
    • ارائه مستندی از مراحل اجرای پروژه
    • استانداردسازی فرآیند مدیریت پروژه

 

مدیریت پروژه pmbok

مخاطبین دوره مدیریت پروژه:

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مدیریت کسب و کار(MBA)، مهندسی صنایع، کارشناسان و مدیران پروژه، صاحبان کسب و کار، مشاوران مدیریت پروژه، مدیران و کارشناسان واحد طرح و برنامه و افرادی که به دنبال آموزش های کاربردی و ارتقاء مهارت های خود هستند، می‌توانند در این دوره شرکت نمایند.

فارغ التحصیلان دوره مدیریت و کنترل پروژه کاربردی براساس استاندارد PMBOK 7 می‌توانند در زمینه فرآیندهای مدیریت پروژه از جمله: یکپارچگی، محدوده، زمان، هزینه، کیفیت پروژه و… به فعالیت بپردازند.

 

مسیر یادگیری دوره مدیریت پروژه PMBOK:

دوره آموزشی مدیریت و کنترل پروژه کاربردی بر اساس استاندارد PMBOK 7 در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با رویکرد کسب مهارت های تخصصی مورد نیاز، تهیه و تدوین شده است.

در این دوره آموزشی به تدریج با مباحث و اصول استانداردهای PMBOK7 P7 آشنا می‌شوید.

سایر دوره های مشابه شامل دوره کنترل پروژه و دوره مدیریت محصول می‌باشند.

سرفصل‌های آموزشی​

سوالات متداول​

این دوره بصورت آنلاین و در بستر ادوبی کانکت Adobe connect برگزار می‌شود.

پس از گذراندن دوره و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون‌ها و پروژه‌ها به فراگیران گواهینامه ارائه می‌شود.

دوره هایی که هزینه آن ها بالای 3 میلیون تومان است شرایط پرداخت اقساط دارند، برای اطلاع از نحوه پرداخت اقساط با کارشناس دپارتمان هماهنگی های لازم را انجام دهید.

دوره آموزش pmbok برای یادگیری پیش نیاز ندارد.

جهت آشنایی با نحوه ترجمه مدارک جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به این لینک مراجعه کنید.

نظرسنجی​

13 دیدگاه

مشاوره و ثبت‌نام: