ریمپ ایسیو Remap Ecu
اطلاعات بیشتر
Electronic Control Unit یا همان ECU قطعهای الکترونیکی مرکزی است که با سنسورهای متنوع وظیفه کنترل و هماهنگی بخشهای مختلف یک خودروی انژکتوری را دارد و با برنامه ریزیهای انجام شده به تنظیم درجه حرارت موتور خودرو، کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد کلی ماشین با توجه به شرایط جوی میپردازد.
ریمپ چیست؟
ریمپ ایسیو فرآیندی است که در آن برنامهی پیشفرضی که بر روی ایسیو پیاده شده بازخوانی میشود. سپس با در نظر گرفتن شرایط کاری موتور و مشکلات موجود برنامه بهینهسازی میشود. اکثر افراد عملیات ریمپینگ را فقط در کنار تیونینگ شنیدهاند. این در صورتی است که تیونینگ و تغییراتی که برای بهتر کردن سرعت، شتاب و گشتاور اجرا میشود فقط یکی از زیر مجموعههای ریمپینگ محسوب میشود. در واقع با تغییراتی که بر روی ECU اعمال میشود میتوانیم تمام برنامهریزیهای نرم افزاری خودرو مثل زمان بندی فعالیت سوپاپها، سیستم توربو شارژ، فن رادیاتور، دریچه گاز، منیفولد ورودی هوا، سیستم سوخت رسانی و… را با توجه به شرایط بهینه کنیم.
وضعیت بازار کار ریمپ خودرو
تعداد زیاد واردات سالانه خودرو در ایران و گذاشتن محدودیتهای گوناگونی که بر خودرو ها اعمال می شود و شرایط متنوع آب و هوایی باعث شده که نیاز به ریمپ کردن ایسیو بیش از هر زمان دیگری در کشور قابل احساس باشد و تقاضای زیادی ایجاد شود. همچنین کمبود متخصص ریمپ ایسیو بازار کار ریمپینگ ایسیو را در ایران پر رونق کرده است.
دوره ریمپ ایسیو مناسب چه کسانی است؟
- فعالین و تعمیرکاران برق ایسیو و انژکتور خودرو
- افراد علاقه مند به مباحث فنی خودرو
- سرویسکاران خودرو (تعمیرکاران، تعویض روغن ،ریمپ ایسیو)
- کارشناسان و تکنسینهای خطوط ساخت خودرو
- کارشناسان و تکنسینهای نمایندگیهای تعمیر خودرو
مسیر آموزشی دوره ریمپ ایسیو
در تدوین دوره آموزشی ریمپ ایسیو جهاد دانشگاهی صنعتی شریف توجه ویژهای به کاربردی بودن مطالب ارائه شده در سرفصلها شده است. این سرفصلها با توجه به ایسیو خودروهایی که بیشترین فراوانی را دارند اولویتبندی شده است. به طوری که فراگیران پس از گذراندن این دوره بتوانند با توجه به دانش و مهارتی که در دوره کسب کرده اند در بازار ریمپ خودرو مشغول به کار شوند و به ساختار ایسیو خودروهای موجود در بازار تسلط داشته باشند. علاوه بر آن فراگیرانی که قصد ارتقای مهارت در زمینه مکانیک خودرو را دارند میتوانند در دوره تعمیر ایسیو و دوره مالتی پلکس نیز شرکت کنند.
سرفصلهای آموزشی
-
- آشنایی با مفهوم ریمپ ایسیو و موارد کاربرد آن
- معرفی و پیش نیاز ها و ابزار مورد نیاز (آشنایی با نرم افزار وینولس و 010 ادیتور)
- آموزش نصب نرم افزار وینولس و 010 ادیتور
- قفل گذاری روی دامپ
- جستجو و پرش روی آدرس های مورد نظر در نرم افزار وینولس
- تست های مورد نیاز خودرو قبل از ریمپ
- چگونگی کار با پروگرمر و نحوه خواندن و نوشتن دامپ ایسیو
- آشنایی با مفهوم جیتگ و کاتگ و روش های مختلف خواندن اطالعات از روی ایسیو
- آشنایی با بخش های مختلف نرم افزار ایسیو
- سافت ور و کالبیرایسیون و آشنایی با مفهوم چکسام
- آشنایی مقدماتی با مپ های مهم و اساسی در ایسیو مانند تایمینگ جرقه زنی و پاشش سوخت و سنسور اکسیژن
- آشنایی با جداول اصلی و جداول مکمل
- آموزش نحوه تغییرات جداول مهم و اساسی به منظور افزایش شتاب و کشش
-
- قفل گذاری بر روی دامپ ایسیو
- آشنایی با ریمپ ایسیو زیمنس در نرم افزار وینولس و تی ان ام
- آشنایی با محدودیت ریمپ با نرم افزار تی ان ام نسبت به وینولس
- استخراج حرفه ای جداول اصلی و مکمل
- آشنایی با نام های جداول استخراج شده
- آشنایی به مقدار دهی جداول اصلی و مکمل
- آموزش تغییر محدوده کاتاف و تغییر حالت کاتاف با نرم افزارم وینولس و تی ان ام
- آموزش حذف سنسور دوم اکسیژن
- آمورش حذف سنسور میل سوپاپ
- آموزش حذف و یا قرار دادن محدودیت سرعت
- تنظیم دور آرام و سلو
- تغییر دمای کارکرد فن دور کند و تند
- آموزش ریمپ ایسیو ال 90
- آموزش خواندن و نوشتن دامپ ایسیو ال 90
- آموزش و نحوه ریمپ ایسیو مگان
-
- آموزش کامل ریمپ ایسیو بوش 206 ME 7.4.4
- آموزش کامل ریمپ ایسیو بوش 206 ME 7.4.5
- آموزش کامل ریمپ ایسیو بوش 206 ME 7.4.6
- آموزش عملی J-TAG و K-TAG
- درک نسبت سوخت هوا و مفهوم RICH و یا LEAN بودن
- نحوه کاهش مصرف سوخت
-
- ریمپ ایسیو ساژم و والئو (S2000-J34) در وینولس
- ریمپ ایسیو 17.9.71 BOSCH ME
- آموزش خواندن از طریق پورت GPT
- ریمپ ایسیو BOSCH چینی
- آشنایی با ریمپ ایسیو کنتیننتال ایزیو و کروز
- آموزش ایسیو (WINOLS) Lznf
- نحوه برداشتن قفل ایسیو های BOSCH چینی (WINOLS)
- آموزش کاهش دمای آب ایسیو (WINOLS) Lznf
- آموزش تنظیم دور آرام ایسیو (WINOLS) Lznf
- حذف سنسور دوم ایسیو (WINOLS) Lznf
- کاتاف رگباری ایسیو (WINOLS) Lznf
-
- آموزش ریمپ ایسیو ( MAW)
- آموزش ریمپ ایسیو دلفی MT 22
- آموزش حذف کد خطا در محیط نرم افزار ایسیو کیت
- (آموزش عملی داینو)
سوالات متداول
این دوره بصورت حضوری در محل جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار میگردد.
دوره هایی که هزینه آن ها بالای 3 میلیون تومان است شرایط پرداخت اقساط دارند، برای اطلاع از نحوه پرداخت اقساط با کارشناس دپارتمان هماهنگی های لازم را انجام دهید.
برای شرکت در این دوره باید با مکانیک خودرو آشنایی داشت.
نظرسنجی
- تاریخ شروع: اعلام میگردد
- مدت دوره: 35 ساعت
- روز برگزاری: دوشنبه الی جمعه
- شهریه: 3,900,000 تومان
- نحوه برگزاری: حضوری