مکانیک

اتوماسیون کاملا یکپارچه و یا تیا پورتال (TIA Portal)

پورتال اتوماسیون کاملا یکپارچه و یا تیا پورتال (TIA Portal) امکان دسترسی کامل به کل اتوماسیون دیجیتال، از برنامه ریزی دیجیتال و مهندسی یکپارچه تا عملیات شفاف را فراهم می کند. این نرم افزار به عنوان بخشی از مجموعه نرم افزار Digital Enterprise، به PLM و MES می پیوندد تا پیشنهاد جامع شرکت زیمنس برای شرکت ها در مسیر Industry 4.0 را کامل کند و به این ترتیب Digital Enterprise را تبدیل به یک دسترسی تمام عیار به اتوماسیون کند.

با TIA Portal و امکانات ارایه شده توسط نسخه جدید 15، سازندگان ماشین ها و ادغام کنندگان سیستم ها و همچنین اپراتورهای کارخانه ها از موارد زیر بهره مند خواهند شد:

  • زمان کوتاه تر برای رسیدن به بازار به لطف ابزارهای شبیه سازی مبتکرانه
  • افزایش بهره وری کارخانه به لطف کارکرد های تشخیص عیب و مدیریت انرژی
  • انعطاف پذیری بیشتر به لطف کار گروهی هماهنگ

ویژگی های بارز تیا پورتال

با شبیه سازی کامل نصب، از جمله کنترلر و HMI، و با ارزیابی آن براساس یک مدل مجازی، زمان راه اندازی محلی به لطف PLC SIM Advanced، دوقلوی دیجیتال کنترلر، کاهش می یابد.

سیستم باز

تیا پورتال به شما این امکان را می دهد که پروژه خود را به شکلی موثر با استفاده از ژنراتورهای نرم افزار ایجاد کنید و در نتیجه تعداد گردش های کاری اضافی را کاهش دهید. همچنین با کمک Team center می توانید نسخه های مختلف پروژه را از برنامه ریزی، مهندسی و طراحی با هم ادغام می کنید.

راه کار ابری

شما می توانید به ابر متصل شوید تا انعطاف پذیری در کار روزانه خود را افزایش دهید. TIA Portal Cloud Connector جدید به شما این امکان را می دهد که از ابر خصوصی خود به کنترلر سیستم دسترسی داشته باشید.
هیچ گونه نصب بر روی ایستگاه کار مهندسی لازم نیست. فن آوری Mind Sphere (ابر زیمنس برای صنعت) می تواند برای خدمات دیجیتال اضافی مورد استفاده قرار گیرد.

زمان رسیدن به بازار را کاهش دهید

با تیا پورتال تمام اجزای مهم پروژه اتوماسیون را با هم ادغام می کنید: ایمنی، امنیت، کنترل، HMI، درایو ها، ورودی/خروجی توزیع شده و حالا حتی کنترل حرکت و توزیع قدرت. با تنها چند ورودی، یک پایگاه داده مشترک و یک رابط استاندارد در تمام وظایف، زمان مهندسی شما کاهش می یابد.

اتوماسیون کاملا یکپارچه

کار تیمی هماهنگ

با کمک TIA Portal Multi user Engineering، چندین نفر می توانند همزمان به یک پروژه دسترسی داشته باشند. یکسان سازی به طور خودکار انجام می شود. شما می توانید وظایف را به شکلی انعطاف پذیر پردازش کنید و به طور همزمان آن ها را انجام دهید، هم بر مبنای دستگاه و هم بر اساس وظیفه مورد نظر.

با اطمینان از اشتباهات اجتناب کنید

شما می توانید میزان کار اضافی را با تشخیص قابل اطمینان خطاها و تصحیح سریع آن ها با الگوهای برنامه نویسی متعدد کاهش دهید. بسیاری از ابزارهای تشخیص خطای جدید و کارآمد و همچنین رکورد های دوره ای تست سیستم، در تجزیه و تحلیل خطاهای ممکن در طول راه اندازی کمک می کنند.

تولید به جای برنامه نویسی

به لطف تولید خودکار مصور سازی HMI، تشخیص خطای سریع و آسان دستگاه ها و کارخانه،‌ پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی کارآمد و ایجاد برنامه خودکار با استفاده از ژنراتورهای نرم افزار که از طریق TIA Portal Openness interface به هم متصل می شوند، راهکارهای خود را حتی سریع تر توسعه دهید.

از دانش فنی به طور ایمن و موثر استفاده کنید

به لطف مفهوم کتابخانه جامع، شما می توانید به راحتی تمام آبجکت های پروژه را استفاده مجدد کنید و در نتیجه از کار اضافی اجتناب کنید. دانش تخصصی خود را در دراز مدت با بلوک های دانش فنی حفاظت شده محافظت کنید، و به راحتی سیستم ها و پروژه های موجود در تیا پورتال را توسعه دهید.

بهره وری خود را افزایش دهید

بزرگ ترین شفافیت ممکن از طریق ذخیره سازی پایدار اطلاعات سازگار در تولید به شما این امکان را می دهد که به سرعت تصمیم درست را بگیرید. شما می توانید داده ها را با توجه به گروه های خاص مورد نظر با کمک SIMATIC Information Server یا به طور محلی یا بر روی یک دستگاه سیار هنگامی که در محوطه هستید، آماده کنید. این سیستم از WinCC / WebUX و همچنین Web Navigator برای دسترسی و کنترل از راه دور پشتیبانی می کند.

مدیریت انرژی

راه کار اتوماسیون SIMATIC Energy Suite و سیستم مدیریت انرژی Energy Manager PRO که به طور جهانی متصل است به شما کمک می کند که در تمام مدت هزینه های انرژی خود را تحت نظر داشته باشید.
Energy Suite باعث می شود اطلاعات انرژی به راحتی و به شکل کارآمد ثبت شوند و به شما شفافیت لازم را برای صرفه جویی انرژی مطابق با ISO 50001 می دهد.

مدیریت تشخیص خطا

تشخیص کارآمد و یکپارچه خطاهای فرآیند منجر به کاهش هزینه تولید و افزایش قابلیت دسترسی ماشین ها و گیاهان شما می شود. ماشین عیب یابی استاندارد شده و کارکرد تشخیصی کارخانه، تحلیل های کارآمد خطاهای فرآیند را به شما می دهد. تشخیص سیستم یکپارچه به شما کمک می کند تا به سرعت خطاهایی را در سیستم اتوماسیون در تمام اجزای سیستم تشخیص دهید.

ارتباطات آزاد

اتصال اتوماسیون و سطح IT به وسیله ارتباط باز، ادغام راه کار های سطح بالای MES/ERP را آسان می سازد. پروتکل استاندارد شده ارتباطات OPC UA، به شما اجازه می دهد تا داده های تولید را به سیستم های تولید کنندگان دیگر فوروارد کنید. Industrial Data-Bridge برای ارتباط دوطرفه و بین سیستمی از طریق واسط های استاندارد و بدون هیچ گونه کار برنامه نویسی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای کسب دانش بیشتر در این حوزه ، صفحه آموزش تیا پورتال را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا