کارگاه قانون کار و حسابداری حقوق و دستمزد

اطلاعات بیشتر​

هم زمان با انقلاب صنعتی و رشد تولید برای تنظیم مناسبات بین کارگران و کارفرمایان برای اولین بار در انگلستان قوانینی تحت عنوان قانون کار به وجود آمد که شامل مواد عادلانه‌ای برای طرفین، کارفرما و کارگران بود با گذر زمان این قوانین تکامل یافتند تا امروز که در کل دنیا کار مطابق با قانون کار هر کشور انجام می‌شود.

لازمه محاسبه حقوق و دستمزد کارگران مطابق این قوانین داشتن دانش و تسلط بر قانون کار و مفاهیم حسابداری است. در همین جهت یکی از شاخه های حسابداری تحت عنوان حسابداری حقوق و دستمزد (Payroll accounting) به وجود آمد که یکی از پایه‌ای ترین و اساسی‌ترین اموری است که حسابداران در سازمان‌ها و شرکت‌ها با آن سر و کار دارند.

وظیفه حسابداری حقوق و دستمزد در واقع محاسبه دقیق کارکرد پرسنل به همراه مزایا و کسورات قانونی است که باید آن را با جزئیات در قالب یک فیش رسمی با عنوان فیش حقوقی به کارکنان ارائه کنند. این نوع حسابداری، شامل محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان، محاسبه انواع کسورات مطابق با آخرین قوانین و مقررات الزامی نظیر مالیات و بیمه است.

مزایای کارگاه قانون کار و حسابداری حقوق و دستمزد:

این دوره مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دقت بالا در محاسبه مبلغ قابل پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل
  • سرعت بالا در جمع‌آوری اطلاعات کارکرد پرسنل و ارائه به موقع آن
  • داشتن روش‌های کنترلی مناسب برای پیشگیری از پرداخت وجوه به شکل غیر قـانونی
  • بایگانی اسناد مرتبط با پرداخت به پرسنل
  • محاسبه کسورات

حقوق و دستمزد

دوره حسابداری حقوق و دستمزد برای چه کسانی مناسب می باشد؟

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حسابداری علاقه‌مندان به حسابداری، حسابدارانی که قصد افزایش اطلاعات حسابداری خود را در زمینه حقوق و دستمزد دارند، می‌توانند در این دوره شرکت نمایند.

مسیر یادگیری دوره قانون کار و حقوق و دستمزد:

دوره قانون کار و حسابداری حقوق و دستمزد در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف متناسب با نیاز بازار کار طراحی و تدوین شده است، به طوری که طی این دوره آموزشی کاربردی فراگیران با مباحثی از جمله: شناخت قوانین مالیات مرتبط با حقوق و دستمزد، شناخت قوانین کار و آشنا خواهند شد. پس از گذراندن این دوره می‌توانند در زمینه تنظیم لیست حقوق و دستمزد پرسنل، تشریح انواع قرارداد کار و مفاد آن، تنظیم فیش‌های حقوقی و به فعالیت بپردازند.

سایر دوره‌های مرتبط با حوزه دوره حسابداری، شامل دوره حسابداری مقدماتی و دوره حسابداری پیشرفته هستند.

سرفصل‌های آموزشی​

سوالات متداول​

این دوره بصورت حضوری برگزار می شود. 

پس از گذراندن دوره و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون‌ها و پروژه‌ها به فراگیران گواهینامه ارائه می‌شود.

دوره هایی که هزینه آن ها بالای 4 میلیون تومان است شرایط پرداخت اقساط دارند، برای اطلاع از نحوه پرداخت اقساط با کارشناس دپارتمان هماهنگی های لازم را انجام دهید.

برای شرکت در این دوره باید با حسابداری خدماتی آشنایی داشت.

جهت آشنایی با نحوه ترجمه مدارک جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به این لینک مراجعه کنید.

نظرسنجی​

مشاوره و ثبت‌نام: