مدیریت و مهندسی صنایع

چرا شما نباید در حرفه خود یادگیری را متوقف کنید

یکی جالب ترین های جهان این است که تا وقتی که جهان در گردش است  همیشه مهارت ها و علوم و تکنیک های مختلفی برای یادگیری وجود دارد. وقتی به موفق ترین انسان های جهان نگاه میکنیم متوجه میشویم که آنها از این موضوع به خوبی آگاه هستند و آن را خوب فهمیده اند. وارن بافت بیشتر وقتش را به مطالعه میگذراند. بهترین کارآفرینان در جهان طوری رفتار نمیکنند که انگار همه چیز را میدانند. آنها به خوبی این موضوع را فهمیده اند که برای دست یابی به موفقیت باید به طور مداوم به یادگیری بپردازند.

در برخی از مشاغل ، مانند کسانی که در خط مقدم فناوری های در حال پیشرفت هستند ، یادگیری یک ویژگی اساسی است. برای دیگران ، ممکن است چنین پیش شرطی نباشد. اما این بدان معنا نیست که شما از این بالا و فراتر نروید و به طور مداوم مغز خود را برای یادگیری مهارت های جدید تربیت کنید. با ارائه دوره های آموزش بزرگسالان برای تقریباً هر مهارت ، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نباید نقاط ضعف خود را تقویت کنید و حرفه خود را رشد دهید.

برای شما که دوست دارید به کمال و موفقیت برسید واجب است که به طور مداوم و پیوسته در پی راه هایی باشید که خودتان را بهبود ببخشید. حتی در شرکت هایتان شما باید تلاش کنید تا کارمندانتان پا فراتربگذارند و در زمینه های دیگری غیر از آنچه در آن ها متخصص هستند به یادگیری بپردازند. شرکت های بزرگ سراسر دنیا این موضوع را به خوبی فهمیده اند.

میتوانم برای شما شرکت های بیلیون دلاری چون زاپوس و فیسبوک را مثال بزنم که روی کارمندان خود سرمایه گذاری میکنند تا چیزهای جدیدی را یاد بگیرند و آموخته های خود را به درون شرکت بیاورند، این شرکت ها به خوبی از قدرت و مزایای  یادگیری چیزهای جدید آگاه هستند. اگر شما از ان دسته افرادی هستید که پیوسته برای یاد گرفتن چیزهای جدید فعالیت ندارید در ادامه چهار دلیل  برایتان ذکر خواهم کرد تا در مورد استراتژی که در پیش گرفته اید دوباره فکر کنید. رشد دادن و پرورش دادن خود کلید رسیدن به کمال و داشتن یک کسب و کار موفق است.

فواید یادگیری و مطالعه

یادگیری شما را شاد خواهد کرد

یادگیری سخت است و ممکن است خسته کننده باشد. بله انجام دادن کارهای خسته کننده سخت است، اما در عوض هیچ چیز بهتر و شیرین تر از رسیدن به موفقیت در انجام یک کار سخت نیست. برای مثال ورزشکاری را در نظر بگیرید که ىر یک ورزش جدید پس از تلاش ها ی بسیار زیادی موفق مي شود و در مسابقات مربوط به آن ورزش مقام کسب میکند. یا برنامه نویس نرم افزاری که بعد از نوشتن کد های  زیاد برنامه اش به خوبی اجرا میشود.  تحقیقات زیادی نشان میدهد که  ما انسان ها هرچقدر اهداف بزرگ بیشتری در سر داشته باشیم خوشحال تر خواهیم بود، و وقتی که تصمیم میگیریم که اهداف خودمان را انتخاب کنیم  این انتخاب به دیگران وابسته نیست. ما انتخاب میکنیم که چند ساعت به تلاش و یادگیری بپردازیم و همینطور وقتی که به موفقیت دست میابیم مالک آنچه که به دست آورده ایم خواهیم بود. رشد دادن خود یک راه تضمینی برای رسیدن به آرامش  و شادی است.

پیشنهاد مطلب: اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

برای تیم یا گروهی که در آن هستید  غیر قابل جایگزینی خواهید شد

اگر در شرکتی که در آن کار میکنید تنها تواناییتان فروش محصولات باشد، جایگاه شما همیشه در خطر خواهد بود. زیرا که همیشه ممکن است فروشنده ای بهتر از شما سر و کله اش پیدا شود و جای شما را در شرکت بگیرد. اما اگر شما باهوش باشید و چیز های جدید را یاد بگیرید و بتوانید علاوه بر فروش،محصولات جدید بسازید ایده های جدید بدهید و در انجام پروژه های د یگر شرکت کنید در واقع شما برای تیم یا گروهی که در آن هستید غیر قابل جایگزینی خواهید شد.

فروتن باقی خواهید ماند

وقتی به دنبال این هستیم که هر چقدر که امکان دارد چیزهای جدید یاد بگیریم به ندرد پیش خواهد آمد که تبدیل به یک انسان متکبر و مغرور شویم. انسان هایی که همیشه به دنبال یادگیری هستند هرگز کاری نمیکنند که باهوش به نظر برسند. برعکس، آنها کاری میکنند که بقیه با هوش به نظر برسند. بیشتر افراد وقتی ببینند که شما علاقه دارید از آنها چیزی یاد بگیرید احساس باهوش بودن میکنند و به راحتی با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.به یاد داشته باشید که هر برخوردتان با دیگران میتواند زمینه یاد گیری چیز های جدید باشد، مهم نیست با چه افرادی در چه شرایطی بخورد خواهید داشت، همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد.

یک مربی بزرگ خواهید شد

اگر علمی را به تازگی یاد گرفته اید  ولی بر آن تسلط کافی  ندارد تنها یک راه پیش رویتان قرار دارد، باید آن را آموزش بدهید. تنها راه تسط بر علم و مهارت های که یاد گرفته اید آمورش دادن آن به دیگران است.از طرفی یکی از بهترین حس های جهان آموختن آنچه  یاد گرفته ایم به دیگران است.وقتی که چیزی به کسی می آموزید نه تنها روی او  بلکه روی هر آنکه در آینده از وی  آموزش خواهد دیدد  تاثیرگذاشته اید. به عنوان مدیر یک شرکت و یا رهبر یک گروه باید در نظر داشته باشید که  فراگیری چیز های جدید را جزئی از فرهنگ سازمانی خود کنید. برای شروع این کار نیاز است که هر آنچه یاد گرفته اید را به افرادتان آموزش دهید تا در نبودتان نیز بتوانند کار شرکت یا سازمان را به درستی انجام دهند.فراموش نکنید که اگر به این مرحله برسید در واقع شما تبدیل به یک استاد و مربی بزرگ شده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا