زبان انگلیسی

تفاوت آزمون های تافل TOEFL و آیلتس IELTS


اگر شما برای دانشگاه یا کالج یک کشور انگلیسی زبان درخواست کنید و زبان انگلیسی زبان شما نباشد، مجبور هستید یک آزمون استاندارد برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود انتخاب کنید. و این سوال بزرگ برای شما مطرح می شود: از بین دو آزمون IELTS یا TOEFL کدامیک را باید انتخاب کنم؟ بیایید تفاوت بین آیلتس و تافل را بیابیم.

زبان آموزان برای دو آزمون آیلتس و تافل، چهار مهارت اصلی را مطالعه می کنند: خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن. آیلتس و تافل، دو آزمون استاندارد هستند که نمرات آن در سراسر جهان سازگار است. با ما همراه باشید تا با تفاوت بین تافل و آیلتس بیشتر آشنا شوید و بین گرفتن مدرک آیلتس و تافل، بهترین را انتخاب کنید.

مقایسه آزمون تافل و آیلتس

از لحاظ ساختار آزمون، تفاوت بین تافل و آیلتس نزدیک به صفر است. هر دو آزمون تافل و آیلتس به ۴ بخش تقسیم می شوند: نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و خواندن. تافل معمولا حدود ۴ساعت طول می کشد، در حالی که IELTS معمولا کمتر از آن است – حدود ۲ ساعت و ۴۵دقیقه. اکنون ما بعد از تعریف هر آزمون، در مورد اینکه کدام آزمون به شما مهارت های عملی بهتری برای زندگی، کار و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان ارائه می دهد؛ بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید…

آیلتس چیست؟

سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) محبوب ترین آزمون مهارت های انگلیسی در سطح بالا برای تحصیل، کار و مهاجرت با بیش از دو میلیون آزمون در سال گذشته است. آزمون آیلتس تمامی مهارت های انگلیسی شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را بررسی می کند. این آزمون به گونه ای طراحی شده است که نمره آن مشخص می کند چگونه از انگلیسی در تحصیل، کار و در زندگی جدید خود در خارج از کشور استفاده می کنید. آزمون های IELTS توسط برخی از متخصصان پیشرو در زمینه ارزیابی زبان، توسعه یافته است.

تفاوت بین آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

بدیهی است که آیلتس جنرال آسان تر از آکادمیک است. فرمت آکادمیک، به طور گسترده ، برای کسانی است که می خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان یا موسسات تحصیلات عالی تحصیل کنند. پذیرش دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بر اساس نتایج آزمون آکادمیک است.

تافل چیست؟

تافل

تافل یک آزمون استاندارد برای اندازه گیری توانایی زبان انگلیسی است برای افرادی که تمایل به ثبت نام در دانشگاه های انگلیسی زبان دارند. مدرک این آزمون توسط بسیاری از موسسات علمی و حرفه ای انگلیسی زبان پذیرفته شده است.

آزمون TOEFL iBT توانایی شما را در استفاده و درک زبان انگلیسی در سطح دانشگاه می سنجد و آن را ارزیابی می کند که چگونه شما مهارت های شنیداری، خواندن، صحبت کردن و نوشتن را برای انجام کارهای دانشگاهی ترکیب می کنید

مطلب پیشنهادی: آزمون دولینگو (Duolingo)

تفاوت بین تافل و آیلتس

همانطور که در ابتدای صحبت گفتیم این دو آزمون از لحاظ ساختار مشابه هم هستند. اما در هر بخش تفاوت هایی با هم دارند. در ادامه به تفاوت بین تافل و آیلتس در هر چهار بخش نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و خواندن می پردازیم.

Reading

آزمون TOEFL در این بخش شامل سوالات چند گزینه ای مانند آزمون های دانشگاهی می باشد.

آزمون IELTS دارای طیفی از ۱۵ نوع سؤال از جمله پاسخ کوتاه، درست و غلط، خلاصه و چند گزینه ای است. با استفاده از آزمون آیلتس، می توانید مقاله علمی یا غیر آکادمیک را انتخاب کنید. در زندگی واقعی، شما به ندرت سوالات چند گزینه ای (خارج از شرایط امتحان) را درخواست می کنید، بنابراین IELTS به شما یک تجربه واقعی تر و عملی تر می دهد. امتحان نیز به بخش های 3×20 دقیقه تقسیم شده است که به تدریج سخت تر می شود.

Listening

تفاوت اصلی بین این دو آزمون در Listening این است که آزمون TOEFL همیشه مطابق با استاندارد زبان انگلیسی آمریکایی است، در حالی که در آزمون IELTS، شما می توانید بین زبان های انگلیسی از ایرلند، ولز، ایالات متحده آمریکا، استرالیا یکی را انتخاب کنید.

آزمون تافل در قسمت Listening بین ۴۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد و بر اساس سوالات در مورد شرایط زندگی دانشگاه است.

بخش Listening در آزمون IELTS حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد، که به ۴ بخش تقسیم می شود و می تواند یک سخنرانی اطلاعاتی، گفتگو در یک زمینه علمی و یا سخنرانی علمی را پوشش دهد.

Speaking

امتحان زبان TOEFL یک مکالمه ۲۰ دقیقه ای با کامپیوتر است که در یک مرحله انجام می شود. سؤالات آن مربوط به دانشگاه و در مورد چیزهای مختلف مانند خانواده و … می باشد و شما باید نظر خود را در مورد متن موضوع انتخاب شده ارائه دهید.

امتحان زبان IELTS کمی کوتاه تر است: ۱۲-۱۵ دقیقه طول می کشد. این آزمون به ۳ بخش تقسیم شده است. در بخش ۱ در طول امتحان IELTS، شما در مورد خانه، مشاغل و مطالعات خود صحبت خواهید کرد و باید در بخش ۲ یک مونولوگ ۲ دقيقه ای را با يک موضوع مشخص آماده کنيد. در پایان و در بخش ۳، شما باید به سوالات بر اساس موضوعی که در ابتدا در بخش ۲ گفتگو کرده اید پاسخ دهید.

Writing

آزمون TOEFL در این بخش ۲ سوال می باشد که به مدت ۵۰ دقیقه طول می کشد و بر روی کامپیوتر تایپ می شود. اولا، شما باید یک متن را بخوانید و به یک سخنرانی حدود ۲ دقیقه گوش کنید. بر اساس این اطلاعات، شما باید پاسخ کوتاه به یک سوال خاص را بنویسید. پاسخ بعدی که نیاز به نوشتن دارید نیاز به پاسخ طولانیتری دارد (بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ کلمه).

آیلتس Academic و General Traning در این بخش متفاوت هستند. آزمون آکادمیک برای افرادی که برای رفتن به دانشگاه درخواست می کنند مناسب تر است و دارای ۲ قسمت است که حدود ۱ ساعت طول می کشد. این پاسخ ها دست نوشته اند. سوال اول شامل تفسیر یک نمودار یا جدول می باشد و سوال بعدی شامل یک پاسخ کوتاه ۲۵۰ کلمه ای به عنوان یک بحث است. این سوالات کاملا یکسان است، تنها تفاوت بسته به این است که آیا شما تمایل دارید به صورت دستی بنویسید یا از یک لپتاپ برای نوشتن استفاده کنید. در هر صورت، ایده خوبی است که هر دو نوع نوشتن را بدون توجه به روش ارزشیابی که در آن تصمیم می گیرید تمرین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا