زبان انگلیسی

۸ نکته برای تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی خود

زمانی که شما از زبان آموز میپرسید که اهدافش چیست تقریبا همه ی آن ها میگویند تقویت اسپیکینگ یا صحبت کردن انگلیسی خود. زمان یاد گیری یک زبان خارجی، شما متوجه خواهید شد که میتوانید با اقشار مختلف انگلیسی زبان صحبت کنید. معلم خود، گارسون رستوران، راننده تاکسی و صاحبخانه خود، بنابراین شما احساس راحتی میکنید. درست مثل پیشرفت در نوشتن، گوش دادن یا هر مهارت دیگر، تکنیک هایی وجود دارد که می توانید برای تقویت  اسپیکینگ انگلیسی خود به صورت هدفمند استفاده کنید. در اینجا هشت نکته از نکات مورد علاقه ما ذکر شده است.

۱. صحبت کنید، صحبت کنید، صحبت کنید

بیایید شروع کنیم و بگوییم قرص جادویی برای بهتر انگلیسی صحبت کردن وجود ندارد. این خیلی واضح است. اساساً، بهترین راه برای بهتر صحبت کردن این است که، خوب صحبت کنید! تا آنجا که ممکن است با افراد مختلف تمرین کنید.

آیا در حال حاضر در خارج از کشور زندگی می کنید یا درس میخوانید؟ پس، از حضور هزاران انگلیسی زبان در محیط نزدیک خود مانند دوستان خود، خانواده های آنها، همکاران، همکلاسی ها،  کارمندان کافی شاپ ها، سوپرمارکت ها، اداره پست و سایر مکان هایی که بازدید می کنید بهره ببرید. اگر در کشور خودتان زبان یاد می گیرید، بعد از کلاس در دورهمی با همکلاسی ها، یافتن یک شریک یا پیوستن به یک جامعه آنلاین از زبان آموزان، زمان تمرین خود را افزایش دهید.

مطلب پیشنهادی: روش های تقویت رایتینگ انگلیسی

۲. در مکالمات خود تأمل کنید

پس از پایان مکالمه، لحظه ای به تأمل بپردازید. چطور شد؟ فکر می کنید چقدر فهمیدید؟ با آن موضوع چقدر احساس راحتی کردید؟ آیا با کلمات ناشناخته ای روبه رو شدید؟ صرفا  فکر کردن در مورد آن، از این طریق، اعتماد به نفس شما را برای دفعه بعدی که صحبت می کنید، افزایش می دهد.

۳. گوش کنید و بخوانید

برای گفتگو، به کلمات نیاز دارید، درست است؟ زمان کلاس برای یادگیری واژگان عالی است، اما روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید انگلیسی صحبت کردن خود را بهتر کنید. مثل: تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، رادیو و پادکست ها.

کتاب، مجله و وبلاگ بخوانید. هنگام گوش دادن و خواندن، عبارات جدید و جالب، اصطلاحات عامیانه و مترادف را پیدا کنید، مطالب جدید را یادداشت کنید و هرچه را که با آن آشنا نیستید جستجو کنید. همه این ها منبع بیشتری را برای استفاده بعدی شما در تمرین فراهم می کند.

۴. ورق های تقلب را تهیه کنید

بخشی از اضطراب در حین صحبت کردن، برای این است که نمیدانیم چه بگوییم. برای مقابله با این مسئله، یک صفحه تقلب تهیه کنید. آیا شما به دکتر مراجعه می کنید؟ قبل از قرار ملاقات، واژگان مربوط به شرایط و برخی عبارات رایج مورد نیاز خود را جست وجو کنید. قبل از پرداخت قبض،  غذا خوردن در رستوران، مصاحبه شغلی، شکایت یا هر موقعیت دیگری که می تواند شما را مضطرب کند از این روش استفاده کنید و سعی کنید صحبت کردن به انگلیسی را تمرین کنید.

۵. تلفن را بردارید

بیشتر افراد گفتگوهای تلفنی را چالش برانگیز می دانند. چرا؟ زیرا از طریق تلفن، ما نمی توانیم زبان بدن شخص مقابل را ببینیم یا حرکت دهان او را تماشا کنیم، که هر دو ابزار واقعاً به برقراری ارتباط کمک می کنند. برای اینکه اعتماد به نفس بیشتری در تلفن صحبت کردن داشته باشید، مکالمه تلفنی را با دوستانتان شروع کنید. سپس به سراغ تماس های چالش‌برانگیز بروید. مثل قرارهای کاری (این زمان بسیار خوبی است برای استفاده از مورد ۴ و آماده کردن  لیستی از سوال ها و استفاده از کلمات برای کمک کردن به شما در حین مکالمه)

۶. صدای خود را ضبط کنید

ما می دانیم  بیشتر مردم دوست ندارند صدای ضبط شده‌ خود را بشنوند، اما در واقع، این یک روش بسیار مفید برای تقویت اسپیکینگ شما است! شنیدن صدای خود، به شما مواردی را نشان می دهد که ممکن است متوجه آن نشوید (مثلا هنگام عصبانیت سریع صحبت میکنید یا تپق میزنید). از طرف دیگر، ممکن است با شنیدن صدای خود متوجه بشوید که انگلیسی صحبت کردن شما بسیار بهتر از آن چیزی است که فکر می کنید، در نتیجه متعجب میشوید! برای تمرین بیشتر میتوانید صدای ضبط شده ی خود را به  معلم یا دوستان انگلیس زبان خود نشان دهید و بخواهید به صدای شما نظر بدهند.

۷. عبارات را به جای تک کلمات یاد بگیرید

نکته دیگر برای تقویت اسپیکینگ انگلیسی شما استفاده از عبارات متنوع است و نه تک کلمات (احتمالاً شما این کار را تمام وقت به زبان مادری خود انجام می دهید). به جای اینکه بگویید “سلام ، امروز چطور هستید؟” به طور خودکار از “چه خبر پسر؟” استفاده میکنید یا “هی رفیق! چه طوری؟” (هرچند مراقب باشید: بعضی از عبارات، عامیانه خواهند بود و برای برخی شرایط ایده آل نیستند.)

۸. خوش بگذرانید

هنگام سرگرمی، یادگرفتن  چیز جدید بسیار راحت تر است. انگلیسی صحبت کردن با خود هنگامی که تنها هستید، آواز خواندن همراه با آهنگ های محبوب به زبان انگلیسی، یا انجام سخنرانی های فی البداهه یک دقیقه ای در موضوعاتی که به طور تصادفی انتخاب شده اند. حرکات بدن را به تمرین گفتار با خود اضافه  کنید. مثل صحبت کردن در مورد مار، قهوه، هند و یا موضوعاتی از قبیل “اگر من جهان را اداره میکردم”، ” سه واقعیت شگفت انگیز در مورد من” و “کدام اول به وجود آمد.مرغ یا تخم مرغ ؟”. این موارد، تمرینات عالی و سرگرم کننده ای به حساب می آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا