تربیت تحلیلگر کسب و کار براساس استاندارد BABOK

اطلاعات بیشتر​

تحلیلگر کسب و کار Business Analyst نقشی است كه می بایست درک مناسب و مهارت هاي قوي در تحلیل كسب و كار را داشته باشد. نقش كليدي تحليل گر، تحليل فرآيندهاي كسب و کار، رويه ها، ساختار سازماني، تحلیل سازمان و مدیریت نیازمندی ها می باشد. تحلیلگر کسب و کار فردی است که مسئول شناسایی نیازهای كسب و كار، مشتریان و ذینفعان بوده و با هدف راهکارهای لازم برای رفع نیازها و مشکلات موجود در كسب و كار فعاليت مي نمايد. بنابراین تحلیلگر کسب و کار مسئول تعریف، مدیریت، استخراج، تحلیل، تایید و مستندسازی نیازمندی های کسب و کار برای ارائه راه حل های مناسب در جهت پاسخگویی به نیارمندی ها و دستیابی سازمان به اهداف تعیین شده آن می باشد.

هدف اصلی استاندارد BABOK، تعریف حرفه تحلیل کسب و کار است. در واقع این استاندارد، یک اصل پایه است که متخصصان می توانند به منظور توافق و اطمینان از درستیِ کاری که باید انجام شود و دارا بودن مهارت های لازم برای انجام کارها، از آن استفاده کنند. این استاندارد، مهارت ها و دانشی که یک تحلیلگر کسب و کار باید دارا باشد را تعریف می کند. به عبارتی دیگر چارچوبی است که تشریح می کند چگونه یک تحلیلگر کسب و کار وظایف خود را انجام دهد تا برای سازمان، ارزش خلق نماید. نوع وظایف و دستوراتی که باید انجام شوند، اهمیت نسبی وظایف و خیلی چیزهای دیگر ممکن است متفاوت باشند اما همه وظایف، یک هدف کلی را دنبال می کنند.

سایر آموزش های دیگر مرتبط با این موضوع شامل دوره مدیریت پروژه و دوره مدیریت محصول می باشند. 

سرفصل‌های آموزشی​

سوالات متداول​

این دوره بصورت حضوری برگزار می‌شود.

پس از گذراندن دوره و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون‌ها و پروژه‌ها به فراگیران گواهینامه ارائه می‌شود.

دوره هایی که هزینه آن ها بالای 3 میلیون تومان است شرایط پرداخت اقساط دارند، برای اطلاع از نحوه پرداخت اقساط با کارشناس دپارتمان هماهنگی های لازم را انجام دهید.

دوره babok برای یادگیری پیش نیاز ندارد.

مشاوره و ثبت‌نام: