مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه
اطلاعات بیشتر
صنعت ساختمان دارای مباحث و چالش های پیچیده ای است که در صورت عدم مدیریت صحیح میتواند منجر به شکست پروژه بشود.مدیریت حرفه ای، بهره گیری از کارشناسان مجرب، اشراف به موضوعات اجرایی و اصول حقوقی و قراردادی، به طور قطعی کیفیت اجرای پروژه را به میزان قابل توجهی ارتقا می دهد. مدیریت دعاوی پروژه (Project Claim Management) به یکی از نیازهای ضروری و جاری بسیاری از سازمان های پیمانکاری و کارفرمایی تبدیل شده است.
ادعا یا Claim در استانداردهای PMI ، تقاضائی از سوی یک طرف قرارداد در ازای وجود دلایلی اصولا صحیح و یا به گمان متقاضی صحیح که معمولا به خاطر اقدامات، دستورات و یا تغییرات اعمالی نامنطبق با مفاد قرارداد پروژه از سوی طرف دیگر قرارداد به وجود آمده و از لحاظ اقتصادی بین طرفین قابل حل و فصل نمی باشد. ادعا را به دو دسته می توان تقسیم نمود: ادعا علیه کارفرما و ادعا علیه پیمانکار.
فرآیندهای مدیریت ادعا عبارتند از:
- جلوگیری از ادعا
- کاهش ادعا
- پیگیری ادعاها
- حل و فصل
فرآیند شروع و شکلگیری دعاوی به شرح زیر تقسیم میشود:
- بررسی مدارک و شناخت
- تدوین اضافهکاریها، تاخیرات و ادعاها
- جمعآوری موارد اضافهکاریها و ادعاها
- تدوین و توجیه گزارش تاخیرات
- طرح ادعاهای مالی
مخاطبین دوره مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه:
مدیران و کارشناسان پروژه، مدیران و کارشناسان دفتر مدیریت پروژه(PMO)، مدیران و کارشناسان دفاتر فنی سازمان ها و پروژه ها، مدیران و کارشناسان امور قراردادها و پیمان و رسیدگی، سرپرستان کارگاه ها و ناظران فنی پروژه ها، مدیران ارشد سازمان های پروژه محور و افرادی که به دنبال آموزش های کاربردی و ارتقاء مهارت های خود هستند، میتوانند در این دوره شرکت نمایند.
فارغ التحصیلان دوره مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه می توانند در زمینه درک مفاهیم مدیریت ادعا، طرح و پاسخگویی به ادعاهای پروژه، انجام آنالیز تأخیرات و… به فعالیت بپردازند.
مسیر یادگیری دوره مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف:
دوره آموزشی مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با رویکرد کسب مهارت های تخصصی مورد نیاز، تهیه و تدوین شده است.
در این دوره آموزشی به تدریج با مباحث و اصول مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه از جمله: طرح دعاوی پروژه، نحوه محاسبه آنالیز تاخیرات، راهکارهای حل و فصل دعاوی پروژه و… آشنا می شوید. و در پایان دوره می توانید مهارت های مورد نیاز برای مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه را کسب نمایید.
سرفصلهای آموزشی
- تشریح راهکارهای عملی پیشگیری از بروز دعاوی پروژه
- اصول طرح دعاوی پروژه به صورت حرفه ای
- بررسی دعاوی متداول در پروژه های طرح و ساخت (EPC) و ساخت (C)
- نحوه استفاده از قرارداد پروژه و قوانین بالادستی در طرح دعاوی پروژه و پاسخگویی به آن ها
- نحوه محاسبه آنالیز تأخیرات بر اساس بخشنامه های ۵۰۹۰ و ۱۳۰۰
- روش های محاسبه آنالیز حرفه ای تأخیرات بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و پروتکل SCL
- راهکارهای محاسبه میزان ضرر و زیان وارد شده و طرح آن در قالب دعاوی هزینه ای
- تشریح راهکارهای حل و فصل دعاوی پروژه
- تشریح نحوه ایجاد و به روز رسانی فایل دعاوی پروژه
- نحوه ایجاد سیستم مدیریت دعاوی پروژه به صورت نظام مند در سازمان
- کارگاه پیاده سازی آنالیز تأخیرات بر روی یک پروژه واقعی با استفاده از نرم افزار MSP به صورت کار عملی توسط مخاطبان
- کارگاه نحوه کمی سازی ادعاهای هزینه ای بر روی چند پروژه واقعی به صورت کار عملی توسط مخاطبان
سوالات متداول
این دوره بصورت آنلاین و در بستر ادوبی کانکت Adobe connect برگزار میشود.
دوره هایی که هزینه آن ها بالای 3 میلیون تومان است شرایط پرداخت اقساط دارند، برای اطلاع از نحوه پرداخت اقساط با کارشناس دپارتمان هماهنگی های لازم را انجام دهید.
نظرسنجی
- تاریخ شروع: 1401/06/03
- مدت دوره: 16 ساعت
- روزهای برگزاری: پنجشنبه و جمعه
- شهریه: 720,000 تومان
- نحوه برگزاری: آنلاین
مشاوره و ثبتنام:
- 02167641999