مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه
اطلاعات بیشتر
صنعت ساختمان دارای مباحث و چالش های پیچیده ای است که در صورت عدم مدیریت صحیح میتواند منجر به شکست پروژه بشود.مدیریت حرفه ای، بهره گیری از کارشناسان مجرب، اشراف به موضوعات اجرایی و اصول حقوقی و قراردادی، به طور قطعی کیفیت اجرای پروژه را به میزان قابل توجهی ارتقا می دهد. مدیریت دعاوی پروژه (Project Claim Management) به یکی از نیازهای ضروری و جاری بسیاری از سازمان های پیمانکاری و کارفرمایی تبدیل شده است.
ادعا یا Claim در استانداردهای PMI ، تقاضائی از سوی یک طرف قرارداد در ازای وجود دلایلی اصولا صحیح و یا به گمان متقاضی صحیح که معمولا به خاطر اقدامات، دستورات و یا تغییرات اعمالی نامنطبق با مفاد قرارداد پروژه از سوی طرف دیگر قرارداد به وجود آمده و از لحاظ اقتصادی بین طرفین قابل حل و فصل نمی باشد. ادعا را به دو دسته می توان تقسیم نمود: ادعا علیه کارفرما و ادعا علیه پیمانکار.
فرآیندهای مدیریت ادعا عبارتند از:
- جلوگیری از ادعا
- کاهش ادعا
- پیگیری ادعاها
- حل و فصل
فرآیند شروع و شکلگیری دعاوی به شرح زیر تقسیم میشود:
- بررسی مدارک و شناخت
- تدوین اضافهکاریها، تاخیرات و ادعاها
- جمعآوری موارد اضافهکاریها و ادعاها
- تدوین و توجیه گزارش تاخیرات
- طرح ادعاهای مالی
مخاطبین دوره مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه:
مدیران و کارشناسان پروژه، مدیران و کارشناسان دفتر مدیریت پروژه(PMO)، مدیران و کارشناسان دفاتر فنی سازمان ها و پروژه ها، مدیران و کارشناسان امور قراردادها و پیمان و رسیدگی، سرپرستان کارگاه ها و ناظران فنی پروژه ها، مدیران ارشد سازمان های پروژه محور و افرادی که به دنبال آموزش های کاربردی و ارتقاء مهارت های خود هستند، میتوانند در این دوره شرکت نمایند.
فارغ التحصیلان دوره مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه می توانند در زمینه درک مفاهیم مدیریت ادعا، طرح و پاسخگویی به ادعاهای پروژه، انجام آنالیز تأخیرات و… به فعالیت بپردازند.
مسیر یادگیری دوره مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف:
دوره آموزشی مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با رویکرد کسب مهارت های تخصصی مورد نیاز، تهیه و تدوین شده است.
در این دوره آموزشی به تدریج با مباحث و اصول مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه از جمله: طرح دعاوی پروژه، نحوه محاسبه آنالیز تاخیرات، راهکارهای حل و فصل دعاوی پروژه و… آشنا می شوید. و در پایان دوره می توانید مهارت های مورد نیاز برای مدیریت ادعا و آنالیز تاخیرات پروژه را کسب نمایید.
سرفصلهای آموزشی
- تشریح راهکارهای عملی پیشگیری از بروز دعاوی پروژه
- اصول طرح دعاوی پروژه به صورت حرفه ای
- بررسی دعاوی متداول در پروژه های طرح و ساخت (EPC) و ساخت (C)
- نحوه استفاده از قرارداد پروژه و قوانین بالادستی در طرح دعاوی پروژه و پاسخگویی به آن ها
- نحوه محاسبه آنالیز تأخیرات بر اساس بخشنامه های ۵۰۹۰ و ۱۳۰۰
- روش های محاسبه آنالیز حرفه ای تأخیرات بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و پروتکل SCL
- راهکارهای محاسبه میزان ضرر و زیان وارد شده و طرح آن در قالب دعاوی هزینه ای
- تشریح راهکارهای حل و فصل دعاوی پروژه
- تشریح نحوه ایجاد و به روز رسانی فایل دعاوی پروژه
- نحوه ایجاد سیستم مدیریت دعاوی پروژه به صورت نظام مند در سازمان
- کارگاه پیاده سازی آنالیز تأخیرات بر روی یک پروژه واقعی با استفاده از نرم افزار MSP به صورت کار عملی توسط مخاطبان
- کارگاه نحوه کمی سازی ادعاهای هزینه ای بر روی چند پروژه واقعی به صورت کار عملی توسط مخاطبان
سوالات متداول
این دوره بصورت آنلاین و در بستر ادوبی کانکت Adobe connect برگزار میشود.
دوره هایی که هزینه آن ها بالای 3 میلیون تومان است شرایط پرداخت اقساط دارند، برای اطلاع از نحوه پرداخت اقساط با کارشناس دپارتمان هماهنگی های لازم را انجام دهید.
دوره آموزش مدیریت ادعا برای یادگیری به پیش نیاز خاصی نیاز ندارد و بدون نیاز به دانش خاصی می توانید در این دوره شرکت کنید.
نظرسنجی
- تاریخ شروع: 1401/06/03
- مدت دوره: 16 ساعت
- روزهای برگزاری: پنجشنبه و جمعه
- شهریه: 720,000 تومان
- نحوه برگزاری: آنلاین
مشاوره و ثبتنام:
- 02167641999