تربیت کارشناس منابع انسانی HR Generalist

اطلاعات بیشتر​

به مجموعه سیاست‌ها و اقداماتی که به جنبه‌هایی از فعالیت کارکنان بستگی دارد، مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management) گفته می‌شود. از جمله‌ی این فعالیت و اقدامات می‌توان به جذب کارمند، آموزش، ارزیابی، پاداش، فراهم نمودن محیط سالم برای کارمندان اشاره نمود. مدیریت منابع انسانی برای توصیف “مدیریت و توسعه” کارمندان در یک سازمان به کار می‌رود که وظیفه اصلی آن نظارت بر همه امور مربوط به مدیریت سرمایه‌های انسانی سازمان است. همچنین کارشناس منابع انسانی شامل توسعه و اجرای برنامه‌هایی است که برای افزایش اثربخشی یک سازمان یا کسب و کار طراحی شده‌اند.

کارشناس منابع انسانی یک بخش کل را در هر سازمان تشکیل می‌دهد. بخش‌های منابع انسانی در سازمان‌های مختلف می‌توانند از نظر اندازه، ساختار و ماهیت موقعیت‌های فردی آن‌ها متفاوت باشند.

 وظایف کارشناس منابع انسانی:

  • اجرای قوانین کار در سازمان
  • پیگیری فعالیت‌های کارمندان
  • پیشگیری از فرسایش شغلی و انگیزه دادن به کارمندان
  • تأمین امنیت جسمی و روانی کارکنان سازمان و دریافت مجوزهای لازم
  • نگهداری از اطلاعات سازمان و مدارک مربوط به کارمندان و قرارداد آن‌ها
  • اطلاع‌رسانی به کارمندان درباره وقایع سازمان و تحویل نامه‌های مربوط به هر کارمند
  • پیدا کردن افراد مناسب برای موقعیت‌های شغلی سازمان، استخدام نیروهای جدید و آموزش دادن به آن‌ها

اهداف کارشناس منابع انسانی:

  • بهینه‌سازی روابط در سطوح مختلف در سازمان
  • شناخت کارکنان وظیفه‌شناس و توانمند و ارائه حقوق کافی، پاداش، مزایا و تشویقی برای قدردانی از آن‌ها
  • تأمین امنیت، رفاه و بهداشت در سازمان از جنبه‌های مختلف جسمی و روانی برای کارکنان
  • برنامه‌ریزی برای استخدام تیم حرفه‌ای و توانمندترین افراد برای پوزیشن‌های شغلی مختلف در سازمان
  • افزایش اثربخشی سازمانی با انجام کارهایی از جمله: طراحی سازمان، نوشتن شرح وظایف و مشخص نمودن موقعیت‌های شغلی
  • مدیریت دانش در سازمان و قرار دادن اطلاعات کافی در اختیار کارکنان و استفاده از داده‌های سازمان در جهت رسیدن به اهداف

سرفصل‌های آموزشی​

    • برنامه ریزی نیروی انسانی
    • مراحل و تشریفات بدو استخدام (آنبوردینگ)
    • مراحل و تشریفات جدایی (آفبوردینگ)
    • شرایط احراز شغل، آگهی استخدام
    • شناسائی و جذب افراد مستعد و حرفه ای
    • آشنائی با سیستم مدیریت جذب و استخدام (ATS)
    •  کارگاه استخدامی مناسب برای هر موقعیت شغلی
    • غربالگری، تهیه فهرست کوتاه رزومه
    • مصاحبه استخدامی بر پایه شایستگی (CBI)
    • برند کارفرمائی
    • طراحی PMS (مدل‌ها، ابزار، ساختار)
    • آشنائی با آبشار هدف
    • تهیه مدل شایستگی عمومی و عملکردی
    • پیوند دادن سیستم پاداش به مدیریت عملکرد
    • ورودی‌های فرآیند مدیریت عملکرد
    • خروجی‌های فرآیند مدیریت عملکرد
    • تهیه KRA , KPI, OKR
    • تهیه مدل شایستگی عمومی و عملکردی
    • تجزیه و تحلیل نیازهای یادگیری/طراحی فصل/بودجه/تقویم
    • اجرا
    • فرآیندهای ارزیابی و تحلیل بازخورد
    • منتورینگ و کوچینگ
    • سیستم ارتقا و جانشین پروری
    • طراحی ساختار
    • تجزیه و تحلیل شغل
    • تدوین استراتژی‌های سازمانی
    • مدیریت دانش
    • آئین‌نامه‌ها و پروسه‌ها و فرآیندهای منابع انسانی
    • ارزیابی سطح بلوغ و تعالی منابع انسانی
    • ایجاد تعلق خاطر در کارکنان
    • اهمیت، اهداف و اصول جبران خدمات
    • عدالت در پرداخت و مدل های مرتبط با جبران خدمات
    • اهداف استراتژیک جبران خدمات
    • نقش ارزشیابی مشاغل و مطالعات بازار در جبران خدمات
    • شاخص ها و پارامترهای جبران خدمات و مزایا
    • ایجاد ساختار جبران خدمات و مزایا
    • مدیریت ساختارهای جبران خدمات و مزایا
    • اصول پرداخت پاداش هاي فردي و گروهي
    • پیوند دادن پرداخت با عملکرد (شایستگی)
    • انواع قراردادهای کارگری (از زمان انعقاد تا اجرا و خاتمه قرارداد)
    • محاسبه بیمه و مالیات
    • محاسبه حقوق و مزایا و کسورات
    • انواع مرخصی ها
    • تهیه و بررسی لیست حقوق و دستمزد
    • وظایف، تعهدات و مسئولیت های کارفرما
    • وظایف، تعهدات و مسئولیت های کارگر

سوالات متداول​

این دوره بصورت حضوری برگزار میشود.

پس از گذراندن دوره و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون‌ها و پروژه‌ها به فراگیران گواهینامه ارائه می‌شود.

دوره هایی که هزینه آن ها بالای 4 میلیون تومان است شرایط پرداخت اقساط دارند، برای اطلاع از نحوه پرداخت اقساط با کارشناس دپارتمان هماهنگی های لازم را انجام دهید.

آشنایی مقدماتی با حوزه منابع انسانی یا سابقه کاری مرتبط

جهت آشنایی با نحوه ترجمه مدارک جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه فراگیران

نظرسنجی​

58 دیدگاه

  • سلام
    من مایلم به تازگی وارد حوزه منابع انسانی بشم و هیچ اطلاعاتی راجع بهش ندارم این دوره مناسب من هست یا دوره های دیگتون؟

  • این دوره از چه تاریخی شروع میشود؟

  • سلام وقتتون بخير
    رشته تحصيلي من شيمي هست و ٨ سال كارشناس فروش دستگه هاي آزمايشگاهي بودم و تمايل داريم field كاري خودم رو به كارشناس منابع انساني تغيير بدم،ميخواستم بدونم اين دوره مناسب من هست؟

  • باسلام و احترام. باتوجه به اینکه دوره ی اینچنین جامع و خوبی در هیچ جای ایران وجود ندارد ممکن است برای ما که ساکن شهرستان هستیم هم امکان غیرحضوری فراهم شود تا از نظر و تدریس اساتید بهره مند شویم. باتشکر

    • سلام وقت بخیر. باتوجه به محتوای کلاس، نوع برگزاری دوره و تشخیص اساتید، در حال حاضر بصورت حضوری امکان پذیر می باشد.

  • سلام وقت بخیر
    با توجه به اینکه دوره سه ماهه است، دهمین جلسه آن در تاریخ 1402/12/25 تموم میشه ، در خصوص دو جلسه باقی مانده هم لطفا میشه بفرمایید برنامه چی هست؟

    • سلام وقت بخیر. کلاس تا 18 اسفند برگزار میشود و مابقی جلسات بعد از تعطیلات عید تشکیل میشود.

  • سلام و عرض ادب برای ثبت نام این دوره تا کی وقت داریم؟

  • سلام روزتون بخیر. فیلمهای مربوط به دیدگاه فراگیران و نظرات قدیمی که در رابطه با این دوره می باشد باز نمی شود. خوب است که ماهایی که می خوایم از این دوره بهره ببریم این موارد رو هم ببینیم و بررسی کنیم و با اطمینان خاطر بیشتری در دوره شرکت کنیم. ممنون می شم یک بررسی بفرمایید.

  • با سلام می خواستم ببینم آیا این دوره برای افراد خاص هست و یا نه افرادی که تازه وارد حوزه منابع انسانی و به خصوص بخش آموزش شده اند مناسب هست؟

    • این دوره برای افرادی که تازه وارد حوزه منابع انسانی شده اند مناسب است.

  • با تشکر از برگزاری این دوره کاربردی.
    کلاس در روزهای جمعه به مدت 3 ماه برگزار خواهد شد؟
    با توجه به مدت دوره (60 ساعت) یعنی 12 جلسه ، 5 ساعته است؟
    ساعت چند تا چند ؟

  • درود بر شما. دوره چند ماه طول میکشه ؟ و سوال دیگه ای ک داشتم، چک برای پرداخت قسطی نیاز هست به نام خودمون باشه ؟

    • سلام. مدت دوره 3 ماه زمان میبرد. چک نیازی نیست بنام خودتان باشد و در سه قسط میتوانید پرداخت کنید.

تاریخ شروع: 

🟢1403/10/20درحال ثبت نام

🔴1403/09/23تکمیل ظرفیت

مشاوره و ثبت‌نام: