کارشناس حرفه ای دفتر فنی پروژه

اطلاعات بیشتر​

دفترفنی هدایتگر اصلی پروژه است و مسئولیت سنگینی از مجموعه فعالیت های عمرانی را بر عهده دارد.دفترفنی زیر نظر مدیر پروژه با هماهنگی رئیس کارگاه میباشد و احاطه کامل بر نقشه‌ها، مدارک پیمان، شرایط عمومی و خصوصی، فهرست مقادیر و آحاد بها از جمله توانایی‌های کیفی دفترفنی محسوب می شود و کلیه عملیات فنی و مکاتبات از هنگام شرکت در مناقصه تا برچیدن کارگاه توسط کارشناس دفتر فنی پروژه انجام می‌گردد.

از جمله اقداماتی که کارشناس دفتر فنی در ابتدای پروژه باید انجام بدهد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تهیه مدارک و مستندات مناقصه
  • آنالیز بها
  • پیشنهاد قیمت
  • پیگیری نتیجه مناقصه
  • تهیه تضامین شرکت در مناقصه
  • کنترل مستمر بر حسن اجرای عملیات پیمانکاران

 

مزایای دوره کارشناس حرفه ای دفترفنی:

دوره کارشناس حرفه ای دفتر فنی مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آشنایی کارشناس دفتر فنی با شرح وظایف خود
  • آموزش کاربردی کارشناس جهت ارتباط موثر مدیر پروژه با سایر ارکان پروژه
  • کسب دانش و مهارت‌های لازم جهت کمک به مدیر پروژه در کنترل و پیشبرد اهداف پروژه

کارشناس حرفه ای دفتر فنی پروژه

مخاطبین دوره کارشناس حرفه ای دفتر فنی:

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های عمران و معماری، کارشناسان پروژه علاقمند به ارتقاء شغلی، مدیران پروژه صنایع مختلف، شاغلین مشغول به کار در پروژه‌های عمرانی، علاقمندان به پروژه‌های عمرانی و افرادی که به دنبال آموزش های کاربردی و ارتقاء مهارت های خود هستند، میتوانند در این دوره شرکت نمایند.

فارغ التحصیلان دوره کارشناس حرفه ای دفتر فنی می توانند در زمینه اصول و مبانی مدیریت پروژه، آنالیز تاخیرات پروژه، نحوه ارائه قیمت مناسب و… به فعالیت بپردازند.

مسیر یادگیری دوره کارشناس حرفه ای دفتر فنی در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف:

دوره آموزشی کارشناس حرفه ای دفتر فنی در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با رویکرد کسب مهارت های تخصصی مورد نیاز، تهیه و تدوین شده است.

در این دوره آموزشی به تدریج با مباحث و اصول کارشناس حرفه ای دفتر فنی از جمله: اصول و مبانی مدیریت پروژه، نرم افزار msp، اصول و مبانی HSE، آنالیز تاخیرات پروژه، نقشه خوانی، متره برآورد و صورت وضعیت نویسی و نحوه ارائه قیمت مناسب آشنا می شوید.

سرفصل‌های آموزشی​

    • روش های اجرای پروژه 
      • تشریح مبانی و اصول روش های اجرای پروژه
      • معرفی روش های اجرای پروژه از دیدگاه انجمن بین المللی مهندسان مشاور FIDIC و سازمان برنامه و بودجه کشور
      • تشریح روش اجرای متعارف (DBB) از دیدگاه بین المللی و سازمان برنامه و بودجه کشور
      • تشریح روش های اجرای طرح و ساخت و EPC از دیدگاه بین المللی و سازمان برنامه و بودجه کشور
      • تشریح انواع روش های پرداخت (Lump Sum ، Unit Price،Cost Reimbursable)
      •  تشریح ارتباط روش های اجرا و روش های پرداخت

 

    • اصول و مبانی مدیریت پروژه بر اساس استاندارد PMBOK7 با رویکرد پروژه های عمرانی

      • معرفی استاندارد PMBOK7
      • معرفی اصول مدیریت پروژه، حوزه های عملکردی پروژه، مدل ها، روش ها و مصنوعات
      • تشریح حوزه عملکردی ذینفعان و کاربرد آن در پروژه های عمرانی
      • تشریح حوزه عملکردی تیم و کاربرد آن در پروژه های عمرانی
      • تشریح حوزه عملکردی برنامه ریزی و کاربرد آن در پروژه های عمرانی
      • تشریح حوزه عملکردی کار پروژه و کاربرد آن در پروژه های عمرانی
      • تشریح حوزه عملکردی تحویل و کاربرد آن در پروژه های عمرانی
      • تشریح حوزه عملکردی سنجش و کاربرد آن در پروژه های عمرانی
      • تشریح حوزه عملکردی عدم قطعیت و کاربرد آن در پروژه های عمرانی

 

    • ايجاد پروژه و مشخصات آن
    • تعريف ساختار شكست كار (WBS)
    • تعريف فعاليت ها و مدت زمان فعالیت ها
    • تعریف مایلستون ها
    • تعیین روابط بین فعالیت ها
    • تعريف تقويم پروژه
    • تحلیل زمانبندی پروژه از طریق نمودار گانت
    • رسم نمودار S Curve در نرم افزار
    • ذخيره خط مبنا
    • به هنگام سازی براساس Duration بر مبناي برنامه و واقعيت
    • تعاریف و مفاهیم حوزه ی ریسک و تاب آوری
    • مدیریت ریسک در حوزه ی HSE
    • انواع عوامل زیان آور محیط کار
    • طب کار وبیماری های ناشی از کار
    • اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار
    • کنترل های عملیاتی در حوزه ی w
    • مدیریت شرایط اضطراری
    • اقلام ایمنی و کنترل پروژه ایمنی
    • ایمنی در تجهیز کارگاه و برچیدن کارگاه
    • اهمیت آنالیز تاخیرات در پروژه
    • علل بروز تاخیرات در پروژه
    • نحوه تنظیم لایحه تاخیرات پروژه
    • نحوه محاسبه تاخیرات براساس بخشنامه های ۵۰۹۰ و ۱۳۰۰
    • انوع معمول نقشه ها و هدف از تهیه هر کدام
    • الزامات ، تعاریف و کاربردها
    • علائم کاربردی در نقشه های ابنیه
    • نحوه ارجاعات و ارائه جزئیات در نقشه ها
    • کلیات متره و برآورد
    • تشریح فهرست بها رشته ابنیه با حل مثالهای مختلف
    • آشنایی با روند تهیه صورت وضعیت
    • نحوه تنظیم تعدیل آحاد بها
    • آشنایی با نرم افزارهای موجود در بازار
    • انجام پروژه با نرم افزار EXCEL
    • نحوه محاسبه حق الزحمه مشاور
    • ورود اطلاعات متره و برآورد به نرم ‌افزار و اعمال ضرایب متعلقه
    • آنالیز آیتم‌ها
    • تهیه جداول پیشنهاد قیمت طبق بخشنامه و آنالیز ضرایب بالاسری

سوالات متداول​

این دوره بصورت آنلاین و در بستر ادوبی کانکت Adobe connect برگزار می‌شود.

پس از گذراندن دوره و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون‌ها و پروژه‌ها به فراگیران گواهینامه ارائه می‌شود.

دوره هایی که هزینه آن ها بالای 3 میلیون تومان است شرایط پرداخت اقساط دارند، برای اطلاع از نحوه پرداخت اقساط با کارشناس دپارتمان هماهنگی های لازم را انجام دهید.

دوره آموزش دفتر فنی  برای یادگیری به پیش نیاز خاصی نیاز ندارد و بدون نیاز به دانش خاصی می توانید در این دوره شرکت کنید.

نظرسنجی​

مشاوره و ثبت‌نام: