کارگاه قانون کار و جبران خدمات
اطلاعات بیشتر
قانون کار، حقوق وزارت کار، پایه حقوق قانون کار و … همه اینها مفاهیم مهمی هستند که در دنیای کارمندی با آنها روبرو میشوید. قانون کار شامل اصول و شرایطی است که در صورت رعایت صحیح از سوی سازمان و کارکنان موجب رضایتمندی و کارایی بهتر می شود.
قانون کار چیست؟
تاریخچه قانون کار در ایران به دوران مشروطه برمیگردد. اما قانون کار جدید که امروزه نیز برای بستن قرارداد کار و هرگونه تعامل کاری بین کارگر و کارفرما به آن استناد میشود، در سال ۱۳۶۸ از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و پس از اصلاح و تتمیم موارد موردنیاز، در سال ۱۳۶۹ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب نهایی رسیده است.
جبران خدمات چیست؟
جبران خدمات و مزایا در مدیریت منابع انسانی به آن دسته از حقوق و مزایای مالی و غیرمالی اطلاق می شود که به کارکنان سازمان تعلق می گیرد. جبران خدمات یکی از ابزارهای اصلی مدیران منابع انسانی برای بهره گیری از بهترین پتانسیل کارکنان در محل کار است که می تواند اثرات مثبتی بر عملکرد کارکنان در سازمان داشته باشد.
اهمیت جبران خدمات در منابع انسانی
– تقویت فرایند ارزیابی شغل
– تعیین و طراحی اهداف واقعی و قابل دسترس برای کارکنان
– قویتر شدن ارتباطات کارکنان با یکدیگر: این امر باعث میشود که کارکنان بهترین عملکرد خود را داشته باشند، زیرا احساس حمایت از سمت سازمان را دارند.
– وجود یک سیستم استاندارد جبران خدمات احتمال درگیری یا مشاجرهها میان کارکنان را کاهش داده و به طور کلی منجر به ایجاد یک فضای کاری آرام و یک رابطه حرفهای سالم میان کارفرما و کارمندان میشود.
– این اطمینان را برای سازمانها ایجاد میکند که کارمندان آنها در سازمان میمانند و آن را به راحتی ترک نخواهند کرد.
– کارمندان به جبران خدمات و مزایا به عنوان انگیزهای برای انجام کارها و امور سخت نگاه میکنند. این امر باعث میشود که آنها همواره انگیزه داشته باشند و در شرایط سختی کاری نیز پایبندی خود به سازمان را حفظ کنند.
در دوره آموزشی قانون کار و جبران خدمات جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، به صورت تخصصی با قوانین حاکم بر روابط کار، حقوق و مزایای کارگران، انواع قراردادهای کار و سیستمهای جبران خدمات آشنا میشوید و یاد میگیرید که چگونه با طراحی یک سیستم جبران خدمات موثر، کارکنان خود را به بهترین نحو جذب، حفظ و انگیزه دهید. همچنین با قوانین و مقررات مربوط به جبران خدمات آشنا شده و از بروز مشکلات حقوقی جلوگیری میکنید. این دوره به شما کمک میکند تا:
– از حقوق خود به عنوان کارگر یا کارفرما آگاه شوید.
– در مذاکرات حقوقی و تنظیم قراردادها موفقتر عمل کنید.
– سیستم جبران خدمات سازمان خود را بهبود بخشید.
– از بروز اختلافات کاری جلوگیری کنید.
مباحثی که در این دوره پوشش داده میشود:
– قوانین مصوب وزارت کار
– قراردادهای کار و انواع آن
– نحوه محاسبه حقوق و دستمزد
– مزایا و پاداشهای کارکنان
– چالشهای روابط کار
– مراجع حل اختلاف
و …
با شرکت در این دوره، به یک متخصص در حوزه قانون کار و جبران خدمات تبدیل شوید.
جناب آقای اسکندری
مشاور و مدرس منابع انسانی
سرفصلهای آموزشی
-
- بررسی چالش های روابط کار، جبران خدمات و سایر با استانداردهای قوانین کار
- قراردادکار و انواع آن
- نحوه تصفیه حساب و قوانین مرتبط با آن
- ساعات کار، مرخصی، ماموریت، نوبت کاری و …
- ساختار مراجع حل اختلاف و هئیت های تشخیص (بیمه بیکاری، بازنشستگی و …)
-
- محاسبات حقوق و دستمزد
- مروری بر قوانین مالیاتی حقوق و دستمزد
- مروری بر قوانین تامین اجتماعی حقوق و دستمزد (معافیت های بیمه ای، حمایت ها، وظایف کارفرما و …)
-
- اجزا/ مدل جبران خدمات جامع، رویکردها یا تعیین کننده های اصلی در جبران خدمات، سطح، ساختار و سیستم های پرداخت،فرمول جبران خدمات و …
-
- استراتژی های جبران خدمت، نحوه تدوین استراتژی جبران خدمت و..
-
- بررسی مدل 4P، IPE-Mercer و G20
سوالات متداول
این دوره بصورت حضوری در محل جهاد دانشگاهی صنعتی شریف برگزار میگردد.
دوره هایی که هزینه آن ها بالای 4 میلیون تومان است شرایط پرداخت اقساط دارند، برای اطلاع از نحوه پرداخت اقساط با کارشناس دپارتمان هماهنگی های لازم را انجام دهید.
برای شرکت در این دوره باید حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط در این حوزه داشت.
- تاریخ شروع: 1403/08/03
- مدت دوره:16 ساعت
- روزهای برگزاری: پنجشنبه و جمعه
- شهریه: 2,200,000 تومان
- نحوه برگزاری: حضوری
مشاوره و ثبتنام:
- 02167641999
- 09960791130